Дидактичні ігри

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

«ЩО ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО»
Мета: закріплювати назви органів людського тіла та їх призначення (ноги, руки, голова, вуха, ніс, рот, очі); виховувати бажання доглядати за органами свого тіла.
Матеріал: валеологічний кубик, на кожній стороні якого зображена частина тіла.
ХІД ГРИ
Діти по черзі кидають валеологічний кубик, розповідають про ту частину тіла, що зображена на верхній грані кубика.

«СКЛАДИ ЛЮДИНУ З ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР»
Мета: закріплювати назви частин тіла людини, місце їх розташу­вання; розвивати вміння добирати такі геометричні фігури, що не­обхідні для викладання на папері певних частин тіла.
Матеріал: набори геометричних фігур для кожної дитини.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям уявити, що вони на прогулянці зустріли якусь людину, цю людину слід викласти на папері за допомогою геометричних фігур. Після того, як фігуру людини ви­кладено, діти повинні відгадати, кого вони зобразили (хлопчика, дівчинку, чоловіка, жінку).

«МІЙ ДЕНЬ»
Мета: учити дітей із власного досвіду складати розповіді про оздоровлення свого організму та режим дня; виховувати бажання дотримуватись режиму дня для того, щоб бути здоровим.
Матеріал: картинки із серії «Режим дня».
ХІД ГРИ
Вихователь розкладає на килимку картинки із серії «Режим дня», а діти повинні пригадати свій режим дня з самого ранку і по­слідовно на мольберті розташувати картинки.

«ОЛІМПІАДА»
Мета: розширювати знання про різні види спорту та знаряддя; виховувати бажання займатися спортом, бути міцним та здоровим.
Матеріал: картинки із зображенням спортсменів та предметні картинки або іграшки (знаряддя для спортсменів).
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує вирушити на стадіон, де тренуються різні спортсмени. Діти обирають предметну картинку та складають ре­чення.
•  Це футбольний м'яч. Він потрібен футболістові.
•  Це шайба. Вона потрібна хокеїстові.
•  Це гиря. Вона потрібна важкоатлетові.
«ЩО ТИ БАЧИШ ІЗ ЗАПЛЮЩЕНИМИ ОЧИМА?»
Мета: закріплювати знання про значення органів зору в житті кожної дитини; виховувати бережливе ставлення до очей, бажання доглядати за ними.
Матеріал: аркуші паперу; олівці для кожної дитини; предметні картинки (посуд, овочі, фрукти, меблі, квіти, тварини).
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям класифікувати різні групи предме­тів (серед запропонованих картинок — окремо посуд, овочі тощо). Далі пропонує виконати те саме із заплющеними очима. Чому це не вдалось?
Вихователь. Діти, на одному аркуші слід намалювати квітку з розплющеними очима, а на другому — із заплющеними очима. Де вийшло краще і чому?
«ЩО ЗВУЧИТЬ?»
Мета: розвивати слух, уміння розрізняти різні звуки (музичні інструменти, шелест паперу, води та ін.); виховувати бажання до­глядати за органом слуху, розуміти його значення в житті людини.
Матеріал:  ширма, музичні інструменти, вода, папір, іграшки та ін.
ХІД ГРИ
Вихователь розповідає, що Пізнайко приготував сюрприз, але покаже його тільки тоді, коли діти здогадаються, що саме приніс Пізнайко. (Діти відгадують).
Якщо не виходить дізнатись, то вихователь підказує (грає за ширмою на музичних інструментах, переливає воду, шелестить па­пером тощо).

«ДЗВОНИКИ ДЗВЕНЯТЬ»
Мета: учити розпізнавати звучання високих та низьких нот; роз­вивати слух.
Матеріал: піаніно, металофон.
ХІД ГРИ
За бажанням обирається дитина, яка грає на дзвониках (висо­кий регістр — грає маленький дзвоник, середній — дзвоник серед­нього розміру, низький регістр — великий дзвоник). Решті дітей роздаються картки із зображенням трьох дзвоників різного роз­міру.
(Музичний супровід на вибір музичного керівника.)
«ЩО ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО?»

Мета: закріплювати назви речей особистої гігієни та правила ко­ристування ними; виховувати бажання стежити за своїм здоров'ям та утримувати в чистоті речі особистої гігієни.
Матеріал: іграшки та предмети особистої гігієни, червона і синя скрині.
ХІД ГРИ
Перед дітьми на столі розташовані предмети особистої гігієни та іграшки. Діти повинні відібрати в червону скриню предмети, що потрібні для збереження здоров'я, та розповісти про їх призначен­ня. У синю скриню — скласти іграшки.
«ОДЯГНИ ТА ВЗУЙ ЛЯЛЬКУ»
Мета:  закріплювати назви одягу та взуття;  учити послідовно одягатися та роздягатися; виховувати охайність, старанність, бережливе ставлення до своїх особистих речей та речей друзів, уміння за ними доглядати.
Матеріал:  2 ляльки, 2 комплекти одягу та взуття для ляльок, предметні картинки.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям об'єднатися у дві групи і допомогти своїй ляльці одягнутися на прогулянку. Перемагає та команда, яка послідовно та охайно одягне ляльку і впорається швидше. Одна ди­тина може одягнути тільки одну річ.

«ЩО БАРВІНОК ВІЗЬМЕ ДЛЯ КУПАННЯ?»
Мета: учити дітей доглядати за своїм тілом, своєчасно стежити за чистотою свого тіла; розвивати охайність, уважність.
Матеріал: кошик, тазок, мило, зубна паста, носовичок, гребі­нець, мочалка, шампунь, рушник, щіточка, зубна щітка, дзерка­ло, ножиці та ін.
ХІД ГРИ
Вихователь. Хлопчик Барвінок зібрався купатися. Йому запропоновано багато цікавих речей. Він запитує: чи всі ці речі необ­хідно брати для купання.
Вихователь пропонує дітям покласти в тазок ті речі, що необхід­ні для купання, а в кошик — ті, які йому не знадобляться. Дитина бере одну річ та розповідає про її застосування і кладе в обумовлене місце.
«ГОЛОВА»
Мета: закріплювати та уточнювати знання про голову, як части­ну тіла, про її значення у житті людини; поповнювати знання про те, що є на голові.
Матеріал: конверти з розрізними картинками із зображенням голів тварин, людей, птахів (на колену дитину).
ХІД ГРИ
Діти повинні сказати, кому належить голова, що є на голові, та які функції вони виконують. Вихователеві необхідно також з'ясувати: чим відрізняється голова людини від голів тварин, птахів.









«ЩО ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНО»
 Мета: закріплювати знання про посуд, назву предметів посуду та з якою метою використовується людиною; розвивати уважність, охайність; виховувати обережне ставлення до посуду, бажання утримувати його в чистоті.
Матеріал: предметні картинки або предмети іграшкового посу­ду, скриня.
ХІД ГРИ
Дітям пропонується по черзі дістати предмети посуду зі скрині, назвати його та пояснити, для чого він потрібен.
«У КУХОННІЙ ШАФІ»
Мета: формувати уявлення про столовий та чайний посуд, чому він так називається, яким є його призначення; розвивати уваж­ність, зосередженість, зв'язне мовлення.
Матеріал: столовий та чайний посуд, 2 іграшкових столи, ведме­дик, лялька.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям допомогти ведмедикові Мишкові та ляльці Оленці.
Вихователь. Ведмедик «зібрався готувати обід», а лялька «за­просила подружок на чай». Але вони не знають, який їм посуд слід узяти в кухонній шафі.
Діти по черзі розставляють потрібний посуд, називають його та розповідають про його призначення.
«МИНУЛЕ — СУЧАСНЕ»
Мета: учити порівнювати та називати сучасний та народний посуд, помічати в ньому спільне та різне; розвивати дбайливе ставлення до посуду; виховувати інтерес до традицій минулого нашого народу.
Матеріал: сучасний та народний посуд, 2 іграшкових столи, скриня.
ХІД ГРИ
Вихователь. Приїхала бабуся Одарка, а в її сундуку переплу­тались усі види посуду — і сучасні, і ті, якими користувалися в ми­нулому.
Діти повинні розподілити посуд на дві групи, називаючи його та розповідаючи про його призначення (сучасний необхідно постави­ти на один стіл, а той, яким користувалися в минулому, — на дру­гий стіл).
«У ГОСТЯХ»
Мета: розвивати навички культурної поведінки за столом; учи­ти користуватися столовими приборами; активізувати словнико­вий запас словами ввічливості; спонукати до вживання особових займенників.
Матеріал: столові прибори, чайні сервізи, цукерки, торт.
ХІД ГРИ
Гра проводиться у підгрупах. Одна дитина — «господар», ре­шта — «запрошені».
«Господар» накриває на стіл для прийому гостей. Далі розігру­ється ситуація, коли «запрошені» приходять у гості.
«ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ОДЯГ»
Мета: закріплювати знання назв одягу; учити правильно опису­вати одяг; розвивати мислення, зв'язне мовлення.
Матеріал: предметні картинки, ігровий куточок «Магазин».
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує «завітати до магазину», щоб придбати но­вий одяг. Роль «продавця» спочатку виконує вихователь, а потім діти. Для того щоб придбати потрібний одяг, покупцеві слід назва­ти його та описати його (якого він кольору, для чого потрібен, у яку пору одягають тощо).
«ЯКИЙ ОДЯГ»
Мета: закріплювати знання про назви одягу; учити класифікува­ти його відповідно до призначення (домашній, святковий, спортив­ний, повсякденний); розвивати мислення, кмітливість; виховува­ти дбайливе ставлення до одягу різного призначення.
Матеріал: предметні картинки (одяг) або лялькове вбрання різ­ного призначення; ляльки у вбранні різного призначення.
ХІД ГРИ
Вихователь повідомляє дітям про те, що в «магазин одягу на­дійшло дуже багато різного товару», тому «директор магазину просить про допомогу». Для того щоб «покупцям» було зручні­ше обирати для себе одяг, його слід розподілити відповідно до призначення.
Діти по черзі беруть предметну картинку, називають одяг, що зображений на ній, пояснюють його призначення і розташовують біля відповідної ляльки.



«ДОБЕРИ ВЗУТТЯ ДЛЯ МАРІЙКИ»
Мета: закріплювати назви взуття, знання про те, що воно існує для різних сезонів, буває чоловічим та жіночим; розвивати уваж­ність; виховувати дбайливе ставлення до взуття.
Матеріал: предметні картинки із зображенням взуття, лялька Марійка.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує допомогти ляльці Марійці «зібратись» до дитячого садка. Про одяг вона вже все знає, а про взуття — ще ні. На полицях (мольберті) знаходиться взуття для всієї родини. Про це взуття слід розповісти Марійці (чоловіче чи жіноче взуття, для кого воно призначено, у яку пору носять). Те, що призначено для Марійки, потрібно покласти перед лялькою, а решту взуття — скласти в коробку.
«МОЇ РЕЧІ»
Мета: учити складати описові розповіді про свої речі (одяг, взут­тя), вживаючи речення з однорідними членами; розвивати зв'язне мовлення, мислення, уяву, творчість; виховувати бережливе став­лення до речей.
ХІД ГРИ
Варіант І
Діти по черзі описують свої речі.
Варіант II
Одна дитина виходить та описує одяг чи взуття, що одягнуте на комусь із дітей групи. Решта дітей повинні відгадати, про яку річ йдеться та кому вона належить.
«ДЕ Я ЖИВУ»
Мета: уточнювати і закріплювати уявлення дітей про місто, у якому вони живуть; закріплювати назви квітів українського він­ка та домашню адресу; розвивати увагу, пам'ять; виховувати лю­бов до рідного міста.
Матеріал: квіти українського вінка.
ХІД ГРИ  Грають 5-6 дітей. Вихователь пропонує дітям назвати свою кра­їну та місто, у якому вони живуть. Дитина бере одну квітку, при­кладає її до вінка, пригадує назву та називає свою домашню адресу.
«ЩО З ЧОГО ЗРОБЛЕНО?»
Мета: формувати у дітей уявлення про народну іграшку; розви­вати знання про те, що народна іграшка може бути виготовлена з глини, ганчірки, дерева, природного матеріалу, паперу; вихову­вати інтерес до минулого свого народу.
Матеріал: «чарівна торбинка», народні іграшки з різних мате­ріалів.
ХІД ГРИ
Діти утворюють коло, вихователь пропонує дістати з «чарівної торбинки» народну іграшку. Дитина повинна розповісти, що це за іграшка та з якого матеріалу зроблена. Після завершення гри вихо­ватель дає можливість пограти з іграшками.
«ОДЯГНИ ЛЯЛЬКУ»

Мета: закріплювати назви частин українського національного одягу для дівчинки та хлопчика; розвивати уважність, зо­середженість; виховувати повагу та інтерес до національних тра­дицій.
Матеріал: дві ляльки (хлопчик, дівчинка); український одяг; су­часний одяг.
ХІД ГРИ
Вихователь. Іванко та Оксанка збираються на гостини до діду­ся та бабусі до українського села святкувати Великдень.
Вихователь пропонує допомогти лялькам одягнутись в україн­ське вбрання.
Варіант І
Діти по черзі беруть частину одягу, називають її та одягають ляльку.
Варіант II
Вихователь об'єднує дітей у дві команди. Дівчатка одягають Оксанку, хлопчики — Іванка. Перемагає та команда, яка швидко, безпомилково та охайно одягне ляльку.



«МИ — ПОМІЧНИКИ»
Мета: розвивати уміння складати речення за картиною, а також зв'язне мовлення; виховувати інтерес до гри.
Матеріал: скринька; предметні картинки, на яких зображено дії дітей.
ХІД ГРИ
Діти по черзі витягають зі скрині картинки і складають речен­ня. Наприклад: «Хлопчик допомагає мамі підмітати підлогу». Або: «Дівчинка разом із бабусею миє посуд».
«СКАЖИ: ЧИЯ ЦЕ РІЧ»

 Мета: вправляти дітей у називанні та вживанні в повсякденному житті прислівників, прикметників; розвивати інтерес до гри.
Матеріал: предметні картинки (речі домашнього вжитку, одяг, посуд, інструменти тощо).
ХІД ГРИ
На килимку розкладаються предметні картинки зображення» донизу. Вихователь пропонує дітям по черзі підійти, узяти картин­ку і сказати, що на ній зображено та кому з родини може належати ця річ.
«РАЗОМ ІЗ МАМОЮ НА КУХНІ»
Мета: вправляти дітей у добиранні антонімів; закріплювати на­зви предметів вжитку, посуду, продуктів харчування; розвивати позитивні емоції.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям уявити, що вони зараз знаходяться з мамою на кухні та збираються їй допомагати.
Вихователь. Мама розрізала кислий лимон, а я... (Дитина по­винна сказати навпаки: «А я — солодку грушу, або солодке яблу­ко...»)
•  Мама поставила чашку на високий стіл, а я —...
•  Мама насипала борщ у глибоку тарілку, а я —...
•  Мама налила гарячий чай, а я —...
•  Мама п'є холодне молоко, а я —...
«НАЗВИ ІНАКШЕ»

Мета: вправляти у добиранні синонімів; розвивати мислення, уяву.
Матеріал: фанти.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям уявити, що вони знаходяться з ма­мою на кухні або з татом на прогулянці у парку, чи з бабусею на подвір'ї...
Вихователь називає дію, а дитина повинна назвати її інакше. За кожну правильну дію вона отримує фант. Перемагає той, у кого виявиться більше фантів.
«ДОБЕРИ КОЛІР ДО СЛОВА»
Мета: розвивати уміння розрізняти добрі, ніжні, лагідні, пестли­ві, сердиті, злі слова; вправляти в умінні позначати кожне сказане слово відповідним кольором; розвивати позитивні емоції, бажання спілкуватися тільки добрими словами.
Матеріал: лялька Розумничка, «чарівна скринька», набір кольо­рових олівців або кружечків для кожної дитини, аркуші паперу.
Словник: назви кольорів та відтінків.
ХІД ГРИ
До дітей заходить лялька Розумничка з чарівною скринькою, у якій знаходяться різні слова, які вона зібрала, спілкуючись із різ­ними людьми — і добрими, і злими.
Розумничка називає слово, а діти повинні намалювати це слово (дібрати до нього колір: жовтий — добре, чорний — зле) та обґрун­тувати свій вибір.
«ДОБРЕ — ПОГАНО»
Мета: вправляти в умінні розпізнавати добрі та погані вчинки, описувати та давати їм оцінку; розвивати дружні стосунки, бажан­ня допомагати.
Матеріал: сюжетні картинки, на яких зображені вчинки дітей; червона і сіра скриньки.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям по черзі взяти картинку, оцінити вчинок, зображений на малюнку, та описати його. Картинки із зо­браженням гарних вчинків діти складають у червону скриньку, а з поганими — в сіру.

«ДОБРИЙ — ЗЛИЙ»
Мета: розвивати уміння розрізняти у казкових сюжетах добрих та злих персонажів; учити обґрунтовувати свої відповіді; виховува­ти позитивні емоції, бажання творити добро.
Матеріал: іграшки або картинки із зображенням персонажів знайомих казок; предметні картинки (сонечко, хмаринка).
ХІД ГРИ
Чарівниця Казка запросила всіх казкових героїв на бал, але для того, щоб вони всі не посварилися, слід розподілити їх на добрих і злих. Діти по черзі обирають казкового героя, пригадують, з якої він казки, дають йому оцінку (добрий чи злий). Діти обґрунтову­ють свою відповідь, ставлять доброго героя на стіл до сонечка, зло­го — до хмаринки.

«ХТО ДЕ ЖИВЕ?»
Мета: вправляти в умінні розрізняти та називати житло людей, знайомих диких та свійських тварин, птахів; виховувати інтерес до гри.
Матеріал: предметні картинки із зображенням людини, птахів та тварин (по одній перед кожною дитиною); на набірному полотні розташовані картинки будинку, сараю, лісу, гнізда тощо.
ХІД ГРИ
Кожна дитина по черзі перевертає свою картку, називає: хто на ній зображений, де він живе і ставить його до відповідного малюн­ка на мольберті. Решта дітей за допомогою жестів показують: згод­ні вони з відповіддю чи ні.







«КВІТКА МОЇХ ПРАВ»
Мета: формувати знання про права дитини; учити її називати право; знайомити з його схематичним позначенням; розвивати мислення, уважність.
Матеріал: дві квітки, на пелюстках яких зображені схеми (права дитини); два набори різних сюжетних картинок.
ХІД ГРИ
Діти об'єднуються у дві команди, кожна з яких повинна дібрати до кожної схеми малюнок із зображенням права дитини. Перема­гає та команда, яка першою безпомилково збере квітку.
«ПРОФЕСІЇ»
Мета: формувати знання про різні види професій; розвивати вміння описувати професію; виховувати інтерес до різних видів професій.
Матеріал: картинки із зображенням різних професій.
ХІД ГРИ
Діти по черзі дістають зі скрині картинку, називають професію, що на ній зображена, та описують її.
«КОМУ ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ РОБОТИ»
Мета: закріплювати назви професій та інструментів, якими ко­ристуються люди; розвивати уважність, кмітливість.
Матеріал: мольберт із картинками із зображенням людей різних професій; предмети, що необхідні для людей цих професій.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям відібрати предмети, що потрібні для відповідної професії.





«ВІДГАДАЙ НА СМАК»
Мета: закріплювати вміння розпізнавати фрукти, овочі, продук­ти харчування, деякі страви за смаком; учити відповідати на запи­тання; виховувати уважність, зосередженість.
Матеріал: фрукти, овочі, страви на тарілочках, серветки, ложки.
ХІД ГРИ
Вихователь розповідає, що мама - «кухар» передала для дітей дуже відомі страви, овочі, фрукти. Діти із заплющеними очима ку­штують страву, називають її та розповідають про її смак.
«ВІДГАДАЙ: ХТО Я»
Мета: вправляти в умінні за допомогою пантоміми показувати якусь професію; розвивати уяву, фантазію, творчість.
Матеріал: клубочок, паперові призи.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям по черзі обрати якусь професію та по­казати її без слів. За допомогою клубочка обирається послідовність гравців. Виграє та отримає приз той, хто краще покаже професію.
«ЧИМ БАГАТА ХАТА»
Мета: закріплювати знання про інтер'єр української хати, назви предметів українського національного побуту; розвивати уваж­ність; виховувати інтерес до національних традицій.
Матеріалсундук, предмети українського національного побуту.
ХІД ГРИ
Діти по черзі витягають зі скрині один предмет національного побуту, пригадують його назву та розповідають: для чого він засто­совується.
«КОЛИСЬ І ЗАРАЗ»
Мета: закріплювати знання про сучасні та народні іграшки; учи­ти порівнювати їх та знаходити те, чим вони різняться; виховувати любов та бережливе ставлення до іграшок.
Матеріал: велика скриня із сучасними та народними іграшками.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям по черзі дістати зі скрині іграшку та розповісти: коли нею грались — колись чи зараз. Сучасні іграш­ки кладуть на один стіл, народні — на другий. Після того, як усі іграшки дістали, їх порівнюють між собою.

 «Я БУДУ ВДЯЧНИЙ»
 Мета: вправляти у називанні лагідних слів, слів подяки для чле­нів своєї родини; виховувати чуйність, любов до сім'ї та рідних людей.
Матеріал: квіти.
ХІД ГРИ
Вихователь пояснює, що діти завітали на «галявину вдячності». Пропонує дітям по черзі називати лагідні слова для членів сім'ї та брати одну квітку. Перемагає той, хто «зібрав більший букет». Сло­ва не повинні повторюватися.

«СКАЖИ ЛАГІДНО»
Мета: вправляти у добиранні слів зі зменшено-пестливими су­фіксами; розвивати мислення.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям слово або ім'я когось, а діти повинні назвати його пестливо, лагідно. Ведучим може бути дитина.

«УМІЙ СКАЗАТИ — УМІЙ ЗМОВЧАТИ»
 Мета: учити дітей етикету спілкування, уміння цікаво розпові­дати про щось та вислуховувати свого співрозмовника, не переби­ваючи; виховувати делікатність, тактовність.
ХІД ГРИ
Гра проводиться в парах. Вихователь пропонує дітям розповісти або поділитись чимось цікавим. Один розповідає, а другий слухає. Потім діти міняються місцями.





«ЧАРІВНА СКРИНЬКА»
 Мета: закріплювати назви речей народного побуту; виховувати інтерес до предметів українського побуту. Матеріал: скринька, речі народного побуту.
ХІД ГРИ
Дітям пропонується по черзі діставати зі скрині речі, називати їх та розповідати, як їх застосовували раніше.
«ПЕРЕТВОРЕННЯ СЛІВ»
Мета: розвивати уміння добирати слова-антоніми; розвивати уважність, зосередженість.
Матеріал: кубики.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує побудувати з кубиків вежу, граючись зі словами. Вихователь говорить сполучення слів, а та дитина, яка правильно добере антонім, ставить кубик.
•  Мама добра, а...
•  Тато високий, а...
•  Брат спритний, а...
•  Дідусь старенький, а...
•  Бабуся весела, а...
•  Сестричка працьовита, а...
«ЯКІ КВІТИ У ВІНОЧОК?»
Мета: закріплювати назви польових квітів, що вплітають у вінок, називати їх значення; розвивати вміння складати квітку з пе­люсток.
Матеріал: серединки та пелюстки квітів (ромашка, чорнобри­вець, мак, барвінок).
ХІД ГРИ
На килимку перед дітьми розкладені серединки квіток. Діти об'єднуються у чотири команди. Вихователь розсипає з кошика різнокольорові пелюстки і пропонує дітям кожної команди скласти свою квітку, назвати її та пригадати: яке вона має значення у він­ку. Перемагає найспритніша команда.
«ЗНАЙДИ РУШНИЧОК»
Мета: закріплювати назви та зовнішній вигляд українських рушників («грайлик», «росяничка», «утирач», «сімейний»); учи­ти за описом обирати рушник і називати його; виховувати інтерес до рушника, як до народного оберега.
Матеріал: 4 рушничка, іграшка-бджілка.
ХІД ГРИ
Діти за описом вихователя обирають відповідний рушник, дають йому назву, садять на нього бджілку. Ведучим може бути дитина.
«ХТО ДЕ ЖИВЕ»
Мета: формувати уявлення про те, що крім українського народу, існує ще багато народів; розвивати уміння називати одним словом людей різних народів; виховувати повагу до всіх людей світу.
Матеріал: глобус, карта світу, картинка людей у різних націо­нальних костюмах.
ХІД ГРИ
Вихователь розпочинає речення, а діти його завершують.
Вихователь. В Україні живуть... (українці).
•  У Росії живуть...
•  У Білорусі живуть...
•  У Грузії живуть...
•  У Японії живуть...
•  У Китаї живуть...
«ЖИТТЯ РОСЛИН»
 Мета: закріплювати назви дерев, їх плодів та фази росту рослин; розвивати мовлення, дрібну моторику, мислення; виховувати інте­рес до життя рослин.
Матеріал: предметні картинки із зображенням дерев, їх плодів у різні фази росту (насіння, пагонець, дерево з плодами); олівці; ар­куші паперу.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує дітям дати відповідь на запитання: «Чи ма­ють дерева життя? Яку користь приносять дерева? »
Діти розкладають предметні картинки по порядку за фазами рос­ту дерева. Вихователь роздає дітям аркуші паперу та пропонує на­малювати дерево з плодами.
«ЛІСОВІ СЛОВА»
 Мета: вправляти в добиранні іменників до прикметників; вихо­вувати любов до природи, лісу та його мешканців.
ХІД ГРИ
Вихователь пропонує здійснити подорож до лісу, озирнутися навколо та разом пограти.
•  Маленький... (гриб, кущ).
•  Полохливий... (зайчик).
•  Спритна... (сорока).
•  Хитра... (лисиця) та ін.

Немає коментарів:

Дописати коментар